Yangshuo w malowniczej prowincji Guangxi

Yangshuo jest niewielkim, bardzo turystycznym miasteczkiem, położonym w bajecznej scenerii, wśród krasowych wzgórz o fantazyjnych kształtach ciągnących się wzdłuż rzeki Li. Popularne miejsce, które nawet ma swój wizerunek na banknocie 20 Yuenów,  ściąga turystów każdej kategorii co się z tym wiąże można tu znaleźć doskonale rozwinięte zaplecze noclegowe i gastronomiczne.

Nie bez powodu przyjeżdżają tu tłumy, malowniczy krajobraz okolicy ma wiele do zaoferowania i dość łatwo można znaleźć coś dla siebie z dala od masy ludzi. Wędrówki piesze na pobliskie wzgórza, wycieczki rowerowe, spływ rzeką Li lub Yu long na bambusowej łódce, wizyty w jaskiniach, błotnych grotach i gorących źródłach.

My do zwiedzania wybraliśmy dawno nie używany przez nas środek transportu – rower i parę dni jeździliśmy po pobliskich wioskach i terenach zielonych. Zafundowaliśmy sobie również 5 godzinny, romantyczny rejs malutką łódeczką po rzece Li, który okazał się niezwykle przyjemny i relaksujący. Miłe miejsce żeby aktywnie spędzić czas i nacieszyć oczy pięknem natury.

Po raz kolejny przekonaliśmy się też o bezinteresownej pomocy Chińczyków. Wracając ze spływu rzeką Li nie mieliśmy żadnego transportu, a do Yangshuo 50km więc pieszo raczej ciężko. Postanowiliśmy złapać stopa i już po kilku minutach prób siedzieliśmy w  wygodnym samochodzie chińskiej rodzinki na wakacjach. Po krótkiej rozmowie zostaliśmy zaproszeni do zobaczenia wraz z nimi jeszcze jednej atrakcji a następnie na wspólną kolację. Nie ma to jak prawdziwa chińska gościnność…

Reszta fotek tutaj.

Pozdrawiam!

This entry was posted in Chiny and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Yangshuo w malowniczej prowincji Guangxi

1. pojechana says:

Już w kwietniu przekonam się na własne oczy🙂