This is Bali baby!

Oto Bali właśnie!!!

Zła renoma Kuty zniechęca wiele osób do zwiedzania tej wyspy, co jest ogromnym błędem. Bali ma wiele do zaoferowania i jest idealną wyspą do zwiedzania na jednośladzie. Wystarczy wyjechać poza turystyczne getta, lub w ogóle tam nie zaglądać, by już po kilku kilometrach podziwiać piękny krajobraz i zwyczajnie toczące sie życie. Bali jest urocze i piękne, a w pewnym sensie nawet nierealne, gdyż kolorowy i bogaty balijski hinduizm przeplata sie z nieziemskim krajobrazem i w taki oto sposób można dostać oczopląsu od mnogości świątyń, kapliczek i piękna natury .

Za co więc lubimy Bali:

1)      Za kolorowe ceremonie i przepiękne świątynie.

2)      Za soczyście zielone pola ryżowe i krajobraz.

pola ryzowe okolice Tirta Gangga

pola ryzowe okolice Ubud

wulkan Gunung Agung

piekny kwiat przyuwazony na plantacj kawy

3)      Za spokój i ciszę górskiego rejonu Munduk.

widok z okna naszego domku w okolicach Munduk

jezioro Buyan, okolice Munduk

4)      Za ludzi podglądanych przy pracy i codziennych obowiązkach.

piekna staruszka sprzedajaca kwiatki w swiatyni

lokalna ‘przetwornia’ gozdziku, nasa obecnosc wzbudzila spora radosc🙂

wizyta na lokalnym targu to dla nas zawsze must see!

ryz, ryz,ryz i wiecej ryzu…

kobieta z lisciem na glowie…

nad brzegiem morza poszukiwaczka idealnych czarnych kamyczkow znajdujacych sie na plazy

5)      Za oferingi, kolorowe i pachnące, piękne małe cudeńka, które można spotkać wszędzie…

furce tez sie nalezy…

6)      Za fabrykę czekolady!!!

7)      Za nieudany ale jakże emocjonujący skok na wannę🙂

kuszaca wanna, i co az glupio nie skorzystac🙂

Kilka słów wyjaśnienia : szukając przystępnego cenowo noclegu w okolicach Munduk znaleźliśmy pusty, ulokowany na wzgórzu hostelik z drewnianymi domkami. Standard był różny od podstawowego – na który padł nasz wybór – po luksusowy. Wiedzieliśmy, że tylko na ten pierwszy możemy sobie pozwolić, ale nie zaszkodziło zerkać na ofertę, gdyż domki były po prostu bardzo klimatyczne. W czasie oglądania zarejestrowaliśmy, że w jednym z domków jest ogromną kamienna wanna. Po odłożeniu kluczy do jednej z szafek obok naszego lokum kierownik ośrodka wyszedł do siebie na kwaterę, a my zostaliśmy z ogromną ochotą gorącej kąpieli w tej atrakcyjnej wannie. Nie zastanawiając sie długo odszukaliśmy odpowiedni klucz i w ręcznikach z cichacza udaliśmy sie do domku żeby zrobić ‘skok na wannę’. Do planu podeszliśmy poważnie była nawet świeczka i bąbelki do piany🙂. Wchodzimy do łazienki puszczamy wodę, piana sie robi jest pięknie hop do wody, siedzimy zadowoleni aż tu nagle z kranu leci juz tylko zimna woda. Rozczarowani szukamy wzrokiem bojlera i po chwili wszytko staje sie jasne…tylko jakiś sprytny inaczej mógł wymyślić wannę na 400 litrów wody i zamontować do niej  bojler na jedyne 40 litrów!!! Starczyło na zanurzenie się na jakieś 5cm i nic poza tym. Nie było co czekać na nową porcję wody, kamienna wanna wychładzała wodę jak chłodziarka, nie pozostało nic innego jak zwinąć się i dokończyć wieczorną toaletę pod prysznicem, w naszym domku. Emocji i ekscytacji było sporo i wielka ochota na pierwszą od 18miesięcy kąpiel…

Dla nas Bali jest trochę jak marakuja, w sumie na pierwszy rzut oka owoc mało atrakcyjny, na zewnątrz- na wybrzeżu- nie bardzo pociągający, ale jak dostaniesz sie do  środka to nie żałujesz i rozkoszujesz się smakiem, zapachem i pięknem zawartości. Jest to na pewno wyspa godna odwiedzenia w czasie urlopu, wakacji, jednak jeśli ktoś poszukuje spokoju, relaksu i nieprawdopodobnie pięknych pustych plaż to polecamy sąsiedni Lombok, o którym już w kolejnym wpisie.

Reszta fotek z Bali krajobraz, zycie codzienne.

Pozdrawiamy!

This entry was posted in Indonezja and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

10 Responses to This is Bali baby!

1. Renata says:

Faaaantastic!!!!! Spełniacie moje marzenia🙂

2. Bozena says:

Pięknie…pięknie…pięknie…
    również pozdrawiam-bawcie sie dobrze🙂

3. pojechana says:

boskie zdjęcia!😀

4. Ostatnio się właśnie zastanawialiśmy, czy odpuścić sobie Bali, ale chyba mimo wszystko się skusimy, bo zdjęcia wyglądają przecudnie!🙂

5. Bardzo, bardzo się cieszę:) Bo z Bali właśnie tak jest – każdy ma taką, jaką chce;)

6. Lukasz says:

A zdarzały sie jakieś nieprzyjemności? Bali mimo wszystko nie ma super dobrej sławy.
    Ł.

• gotyska says:

Odziwo na Bali nie mielismy zadnych dziwnych sytuacji moze dlatego ze jezdzilismy wszedzie motorkiem i staralismy sie nie pchac w te najpopularniejsz zakatki. Pobyt wspominamy bardzo milo jedyne nieprzyjemnosci to w Aceh na Sumatrze. Pozdrawiamy!

7. Peter says:

rewelacyjne zdjęcia ale Bali jest boskie jako obiekt fotogieniczny😉