Relax na Gili Meno – Lombok cz. 5

Na hasło Lombok na myśl przychodzą 2 główne atrakcje  wulkan Rijani i trójca wysp Gili.  Nasza objazdówka jednośladem po południu wyspy dowiodła, że Lombok ma znacznie więcej do zaoferowania. Tym razem wulkan odpuściliśmy, natomiast zdecydowaliśmy się na zakończenie na krótkie wakacje na Gili Meno. Najmniejsza z wysp skusiła nas pięknymi plażami, brakiem pojazdów zmotoryzowanych, knajp z muzyką bum bum i bogatą rafą, a w szczególności  dużą ilością żółwi.

transport na wyspie

W jednym z przewodników Meno opisane jest jako idealne miejsce do przeżycia przygody ala Robinson Crusoe. Teoria mocno przesadzona, gdyż brakuje jej dużo do określenia – bezludna wyspa. Może i 5lat temu było to trafne stwierdzenie, dziś natomiast na wyspie jest sporo turystycznej infrastruktury, zakwaterowanie na każdą kieszeń, dużo klimatycznych knajpek nad brzegiem morza, dwa centra nurkowe, lokalna wioska, jezioro i konserwatorium żółwi.

sklepik z ksiazkami

zasiadz i odpocznij sobie...

zasiadz i odpocznij sobie…

nurkowanie...

nurkowanie…

Przypływając na wyspę nie wiedzieliśmy ile zostaniemy i tak wsiąknęliśmy tam na  tydzień i ciężko było się stamtąd wydostać. Chatka bambusowa 10 metrów od morza z dobrym widokiem na dwa wulkany: na zachodzie Guang Angun na Bali, a na wschodzie Rijani na Lomboku. Poza tym cichutko i spokojnie, nic tylko bujać się w hamaku i obserwować przypływ i odpływ wody.

ulubione zajecie Romka szukanie krabow w plyciznie

miejscowi wygrzebuja jezowce podczas odplywu

wschod slonca wulkan Rijani

czasem warto wczesniej wstac :)

czasem warto wczesniej wstac🙂

Poleniuchowaliśmy, wypoczęliśmy, ja nurkowałam, Roman snurklował.

sliczne malenstwo boxfish

znajdz rybe na zdjeciu :)

znajdz rybe na zdjeciu🙂

zolwik podchodzi do ladowania...

zolwik podchodzi do ladowania…

Kilka razy obeszliśmy wyspę dookoła, z każdej strony rozpościera się piękny widok na wzgórza Lomboku , wulkan z Bali lub sąsiadujące Gili Trawangan i Air. Kolory wody bajeczne, piasek bialutki, doskonałe miejsce do relaksu.

Meno z widokiem na Trawangan

w czasie spaceru

odplyw

Ulokowaliśmy się w najspokojniejszej części wyspy, mieliśmy w okolicy w zasadzie jedną knajpkę do której często zaglądaliśmy przed zachodem słońca. Pewnego wieczoru w ‘lokalu’(bambusowej konstrukcji nad brzegiem morza) odbywała się Las Vegas Night i można było wziąć udział w wyścigach krabów lądowych.  Odezwała się żyłka hazardzisty Romka i jak już na Bali stawiał na koguty, to jak tu kraby mógł sobie darować. Wybrał dwóch najaktywniejszych zawodników uiścił wpisowe i z niecierpliwością czekaliśmy na turniej.  Zasady były proste 13 krabów lądowało po środku okręgu i pierwszy który wyszedł z koła zwyciężał. Pierwsza runda wygrana remisem z innym biegaczem pulą trzeba było się podzielić, niemniej jednak uciechy było sporo.  Idąc za ciosem postanowiliśmy wytypować zawodnika do drugiej rundy i w tym wypadku  złoto było niepodważalne🙂. Dzięki  tej zabawie mieliśmy 40$ do wybrania w barze w formie posiłków lub alkoholu. Świętowaliśmy 2 dni🙂

zawodnicy przed turnejem

kraby na start

Na wyspie zaliczyliśmy również wesele tym razem muzułmańskie. Impreza trwała kilka dni, na wyspę przypływały łódki z pobliskich Gili i Lomboka, sznur gości wędrował wężykiem w głąb lądu na miejsce ceremonii.  Nam udało się być świadkami przysięgi między małżonkami. Ku naszemu zdumieniu to pana młodego wniesiono na lektyce a Pani młoda wyłoniła się z małego domku. Wszyscy najważniejsi goście zasiedli pod dużym namiotem gdzie jeden ze starszych mężczyzn prowadził ceremonię. Podobnie jak już widzieliśmy na weselu w Indiach, tym razem młodzi również zachowali dużą powagę, nieokazywani żadnych emocji i przyjmowali przez długi czas gratulacje od gości. Impreza była otwarta dla wszystkich, można było uczestniczyć w uroczystości, zjeść posiłek a wieczorem nawet potańczyć.

Panna Mloda

Pan Mlody

Pan Mlody wniesiony w lektyce do duzego namiotu

Reszta fotek tutaj.

Pozdrawiamy!

—————————————————————————————-

Info praktyczne:

Na Gili Meno nie ma słodkiej wody jeżeli ktoś chce mieć prysznic ze słodką wodą musi liczyć się z wyższym kosztem za zakwaterowanie 20-30$ za 2 osoby, tańsze domki mają wodę lekko słoną  głębinową, nie jest to woda morska, ale nie jest to woda słodka.

Najtańsze zakwaterowanie w głębi lądu widzieliśmy za około 10$ za 2os, przy plaży ceny wyższe trzeba się targować my za domek przy plaże na tydzień stargowaliśmy z wyjściowego 20$ do 13$.

Na wyspie nie ma bankomatu, ATM jest na Gili Trawangan

Godne polecenia: warung w ośrodku Blue Coral( my właśnie tam nocowaliśmy), szkoła nurkowania Divine Diving bardzo miła rodzinna atmosfera, dobry sprzęt i zniżki przy kilku nurkach.

Polecamy cichszą i spokojniejszą północno-zachodnią części wyspy.

Na Meno widzieliśmy głównie parki około 30, trochę rodzin i ludzi w średnim wieku, nie jest to wyspa imprezowa, jeżeli ktoś poszukuje wyskokowych klubów i tanecznego towarzystwa to bardziej adekwatna będzie Gili Trawangan, która ma już opinię drugiej Kuty z Bali, tylko z ładniejszymi plażami.  Raz tam popłynęłam po nurkowaniu i ilość młodych szalonych imprezowiczów wysypujących się z motorówek płynących z Bali była przerażająca.

Gili Air to ponoć coś pomiędzy Meno i Trawangan, jednak tam nie byliśmy więc nic na ten temat nie możemy napisać.

This entry was posted in Indonezja and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Relax na Gili Meno – Lombok cz. 5

1. daria says:

My 3 dnie siedzieliśmy na Gilli Trawagan. Fakt centrum to istna papka białych turystów. Ale wystarczy odejść ok. kilometr żeby byc samym na plaży